GALLERY KOGURE

大西泰弘 個展 “PORTRAIT”
Yasuhiro Onishi Solo Exhibition “PORTRAIT”
■GALLERY KOGURE NEW YORK (closed)
■2016.10.28 – 11.19
■11:00 – 18:00
■Closed on Sunday and Monday

GALLERY KOGURE NEW YORK is pleased to announce solo exhibition of Yasuhiro Onishi “PORTRAIT”. 

Portraits series by Yasuhiro Onishi is endless series of portraits that are strangely deformed and painted in minimalistic frames, and the grotesque portraits looming out of the dark background painted mainly in black remind us of classical European paintings and at a glance, they look serious, but each of them has such humorous personality. None of these portraits has information of the model or reference, and they were created as Onishi worked alone in silence in his studio separated from the rest of the society, and they are based upon his own reality that was confined in a small window. 

None of his portraits that cannot be even clearly identified as persons looks complete. A person who is missing something, or one who is warped; they all have weak-looking shoulders and they look timid and not beautiful at all, but somehow, they fascinate us and make us fond of them with their strange allures. Perhaps, they are like the original images of our childhood when we were not living in reality, and the many numbers of carefully painted portraits in small frames would make the viewers look for themselves among them. It depends on viewers whether they think Onishi’s portraits are grotesque or funny, but there is no doubt that Onishi’s portraits have the power to grab the viewers and pull them into their minimalistic paintings. 

GALLERY KOGURE NEW YORKでは、大西泰弘展 “ポートレート”を開催いたします。 

大西の肖像画シリーズは、ミニマムなフレームの中に、奇妙にデフォルメされた不思議な肖像画を連続的に無数に描いているもので、黒を基調とした背景に浮かび上がる奇怪な肖像は、どことなく欧風古典風な趣の中にあって、一見シリアスな雰囲気を醸し出しているのだが、それぞれにユーモラスなパーソナリティーがある。全ての作品にモデルや参考資料などの情報はなく、全て大西が社会とは隔絶したアトリエに於いて、一人黙々と制作に打ち込む中で生まれてきたもので、小さなウインドウに込められた作家だけのリアリティーに基づいている。 

人なのかどうかもよくわからないその肖像には誰一人、人間として完全な者はいない。何かが欠落している者、ゆがんでいる者、一様に肩に力がなくどことなく臆病に見えて、決して美しくはないのだが、不思議と愛着を覚えてしまう不思議な魅力がある。それらはおそらく、我々が幼少期、まだ現実の世界にいなかった頃の原風景に存在していた何かのような存在で、一枚一枚小さく丁寧に描かれたその不完全な肖像が連続して多数に並んでいることで、鑑賞者人は必ず自分探しをしてしまう。それらを不気味と思うか滑稽だと思うかは鑑賞者次第であるが、国境を越えて、このミニマムな絵画に鑑賞者を引き込む力が宿っていることは間違いない。 

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